Suscribe to
our newsletter :

Overview

  

Branding

Like the creative, uninhibited workshop we held surrounding the iconic Duralex glass, its identity was built by playing with a repertory of blue abstract forms, like the add-on objects, that adorn the texts and communication documents.

mon img
mon img
mon img
mon img
mon img

Product

Designer box : Designerbox a choisi de faire vivre ce projet et d’éditer 6 des 70 objets imaginés par le studio 5.5, les plus fidèles tant à l’esprit du verre Picardie de Duralex, qu’à celui des designers.

Nous avons donc retravaillé les designs pour les adapter aux exigences de la grande consomation. Exit l'impression 3d, ils sont à présent en elastomère pour en faciliter l'usage et améliorer leur durabilité. Cela permet également de les décliner en une large gamme de couleur pour satisfaire les goûts du plus grand nombre.

Monoprix : Ce projet 100% made in France a  séduit l'enseigne Monoprix qui l'a selectionné pour rejoindre sa collection capsule mettant à I' honneur le patrimoine français pour Noël 2018.

Du grand industriel au petit créateur indépendant, chaque produit sélectionné révèle savoir-faire, créativité et authenticité. Plus de 40 marques sont représentées à travers une centaine de références dont 20 exclusivités.

Du pull marin au body bleu, blanc, rouge en passant par les bonnets tricotés main sans oublier le verre iconique Duralex revisité par les designers du studio collectif 5•5

mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img

Architecture

As an extension of the work on the "Picardie" glass, it is these iconic facets that inspired us to create the extravagant display of hexagons installed in the studio for the brand's 70th anniversary.

mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img

Manifesto

"A Duralex glass represents the very essence of what we value in design: an honest, timeless object. There is nothing cheap or artificial in its design. It is entirely based on function. Its beauty is a result of this."
For the 70th anniversary of the Duralex brand, studio 5•5 revealed all of the facets of the iconic "Picardie" glass, an international symbol of France. A diverse collection of add-on objects that give the legendary glass new functions to accompany the small, mundane moments of our everyday lives.

To enable everyone to enjoy these quirky creations, the 3D files of the objects presented could be downloaded for free on the site of the exhibit. Visitors could therefore give life to these objects using their 3D printer. A generous gesture by 5•5 and Duralex that illustrates their desire to make design accessible to all.

mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img
mon img